Natuurlijk is het aan te raden om de problemen op te lossen met de verkoper zelf. Dit scheelt een heleboel extra ellende. Maar als dit niet gaat lukken dan zijn er nog ander opties:

Allereerst heeft de overheid kort geleden de consumentautoriteit opgericht. Hun taak is onder andere het voorlichten van de consument over zijn of haar recht. U kunt aan hun dan ook gratis vragen stellen op het gebied van consumentenrecht. Zij zijn bereikbaar via de website http://www.consuwijzer.nl/. Als u een probleem heeft, dan is dit het beste beginpunt.

Daarnaast zijn winkeliers vaak aangesloten bij een geschillencommissie. Zoek deze geschillencommissie op en informeer naar de mogelijkheden. U kunt hier uw zaak vaak voorleggen tegen een geringe vergoeding. Op www.sgc.nl kunt u kijken waar de verschillende geschillencommissies zich bevinden.

Mocht er geen geschillencommissie zijn, dan kunt u nog naar de rechter stappen.
Dit gaat echter gepaard met hogere kosten en tijd. U moet zich dan ook goed afvragen of u die investering wilt maken. Verstandiger is het om het via de consumentenautoriteit of via de geschillencommissie te spelen.